.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محدودیت‌های ترافیکی ویژه مراسم ارتحال امام
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد بیست و چهارمین مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در مراسم امسال بالغ بر یک و نیم میلیون زائر حضور یابند و شمار زائران نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد.

شمال نيوز:  سردار حسین رحیمی روز شنبه با اعلام اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد طی روزهای 14 تا 16 خرداد ماه در پایتخت اجرا نمی‌شود، افزود: 20 هزار نیروی پلیس نظم و امنیت و انضباط ترافیکی بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های مختلفی را در اطراف حرف مطهر برای پذیرش زائران در نظر گرفته‌ایم افزود: این پارکینگ‌ها برای 50 هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در نظر گرفته شده است.

به گفته وی تمامی پارکینگ‌های حرم مطهر از صبح روز 13 خردادماه آماده پذیرش زائران هستند.

وی با تاکید بر اینکه تردد اتوبوس‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی ممنوع است، افزود: در عین حال برای تمامی کاروان‌ها اسکورت لازم در نظر گرفته شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه 20 هزار نیروی پلیس تهران اعم از انتظامی و راهنمایی و رانندگی کار تامین نظم و امنیت عمومی و انضباط ترافیکی مراسم ارتحال امام (ره) را بر عهده دارند به محدودیت‌های توقف اشاره کرد و گفت:‌ از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خردادماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر توقف کلیه وسایط نقلیه در بزرگراه خلیج فارس از پل مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر، طول بلوار علامه عسگری (ضلع شمالی حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر، ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده گانه و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است. همچنین توقف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر ممنوع بوده و ورود خودروها به پارکینگ ضلع شمالی حرم نیز ممنوع است.

وی به ممنوعیت‌های تردد اشاره کرد و گفت: از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خردادماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها تردد کلیه وسایط نقلیه باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بالعکس ممنوع بوده و این دسته از وسایط نقلیه می‌توانند از طریق جاده تهران – ساوه – سلفچگان – قم و بالعکس تردد کنند. همچنین در این مدت تردد کلیه وسایط نقلیه سنگین و اتوبوس‌ها به استثنای وسایل نقلیه حامل زائران مربوط به پارکینگ های 10، 5، 4 و 6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان‌های اعزامی از استان‌های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حدفاصل پل شهید صنیع‌خانی تا بهشت زهرا (س) و سه‌راهی باقرشهر تا آزاد راه تهران قم ممنوع است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از ساعت 24 روز دوشنبه 13 خردادماه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم، تردد کلیه وسایط نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس کاروان‌های زائران اعزامی از استانهای خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران – قم حدفاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و این دسته از وسایط نقلیه باید از طریق جاده قدیم تهران- قم به سمت تهران ادامه مسیر دهند و آن دسته از وسایط نقلیه‌ای که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند باید از طریق جاده قدیم تهران – قم درب شرقی بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های تعیین شده مستقر شوند.

به گفته وی در این مدت همچنین تردد کلیه اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها به سمت جنوب بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی و رمپ و لوپ‌های مربوطه ممنوع بوده و این دسته از وسایط نقلیه باید از مسیرهای جایگزین شامل جاده مرتضی‌گرد، بزرگراه صالح آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ‌های مربوطه تردد کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه تردد وسایط نقلیه سبک در آزادراه تهران - قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران - قم مجاز بوده و محدودیتی برای آنها اعمال نمی‌شود افزود: تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) نیز باید در زمان اجرای محدودیت در روز سه‌شنبه 14 خردادماه تا پایان مراسم از مسیر آزادراه تهران - ساوه تردد کنند.

وی در خصوص مسافران فرودگاه امام نیز گفت: تردد برای مسافران فرودگاه امام در مسیر شمال به جنوب بدون مشکل انجام می‌شود اما از جنوب به شمال این مسیر با توجه به محدودیتی که از روز 13 خردادماه اعمال می‌شود، باید خودروها از مسیر قم – تهران یا جاده ساوه برای تردد استفاده کنند.

وی به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای زائران اشاره کرد و افزود: پارکینگ شماره یک در ضلع جنوبی بهشت زهرا(س) برای پارک اتوبوس کاروان‌های اعزامی از استان‌های اصفهان و مرکزی، پارکینگ شماره 2 در قطعات قدیم بهشت زهرا(س) برای اتوبوس کاروان‌های استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین سواری‌های شخصی، پارکینگ شماره سه در قطعات 200 به بالای بهشت زهرا(س) برای پارک اتوبوس کاروان‌های اعزامی از نواحی بسیج استان تهران، شهرستان‌های استان تهران و استان خراسان جنوبی، پارکینگ شماره چهار در پارکینگ مترو شهدا برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی و پارکینگ شماره 5 در ضلع جنوبی بخشداری آفتاب و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی و رضوی و قزوین تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد:‌همچنین پارکینگ شماره 6 در ضلع شمالی بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوس‌های وابسته به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پارکینگ شماره هفت در ضلع غربی بزرگراه خلیج‌فارس برای پارک اتوبوس‌های زائران خارجی، آزادگان، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی، پارکینگ شماره هشت واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوس‌های کاروان‌های اعزامی از استان‌های گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران،‌زنجان، همدان و کرمانشاه و پارکینگ شماره 9 در ضلع شمالی بلوار کهریزک و نیز ضلع شرقی ازادراه تهران - قم برای پارک اتوبوس کاروان‌های اعزامی از استان‌های یزد، خوزستان و قم تعیین شده است.

وی به آمادگی دستگاه‌ها برای انتقال زائران به حرم مطهر اشاره کرد و گفت: مترو تهران از ساعت پنج صبح 14 خردادماه با آمادگی کامل نسبت به انتقال زائران به سمت حرم مطهر اقدام و پس از اتمام مراسم تا غروب 14 خردادماه برای بازگشت مسافران اقدام می‌کند. از سوی دیگر از ساعت 6 صبح روز 14 خردادماه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز از 70 میدان اصلی پایتخت نسبت به انتقال زائران و ارائه سرویس به آنها اقدام خواهد کرد.

رحیمی از اختصاص پنج ایستگاه صلواتی با 600 دستگاه ون برای انتقال زائران از پارکینگ‌ها به سمت حرم مطهر خبر داد و گفت:‌ در عین حال به جهت رفاه حال زائران شهرستانی و پیش‌بینی خلوتی پایتخت طرح ترافیک و زوج و فرد طی روزهای 14 تا 16 خردادماه اجرا نمی‌شود. از سوی دیگر گشت‌های لازم نیز در سطح پایتخت هم از سوی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی و هم پلیس پایتخت برای تامین نظم و امنیت در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی بزرگراه امام علی(ع) کمک موثری در کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های بسیج و شهیدان باقری و نواب داشته است
وی در پاسخ به سوالی در خصوص راه‌اندازی بزرگراه امام علی (ع) گفت: راه‌اندازی این بزرگراه توانسته است کمک بسیار موثری در کاهش بار ترافیکی پایتخت خصوصا در بزرگراه‌های بسیج و شهیدان باقری و نواب داشته باشد. به شکلی که بار ترافیک بزرگراه بسیج 20 درصد و شهید باقری بین 10 تا 15 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر خوشبختانه از زمان راه اندازی این بزرگراه تاکنون هیچ حادثه خاصی گزارش نشده است.

رحیمی یکی از مشکلات بزرگراه امام علی (ع) را ورودی میدان سبلان عنوان کرد و گفت: به دلیل تنگ بودن این معبر بار ترافیکی در بزرگراه امام علی (ع) پس می‌زند که با مذاکرات انجام شده با شهرداری تهران در طرحی ضربتی و بزودی این مشکل برطرف شده و سایر نواقص این بزرگراه شامل کم بودن تعداد تابلو، برخی خط کشی‌ها، روشنایی در برخی بخش‌ها و برخی اشکالات رمپ و لوپ‌ها نیز برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه بررسی‌های کارشناسان پلیس نشان داده است تعدادی پل عابر پیاده نیز در بزرگراه امام علی (ع) باید نصب شود افزود: شهرداری تهران قول داده است به صورت ضربتی نسبت به نصب این پلها نیز اقدام کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته با کاهش حداکثر سرعت مجاز در شمال به جنوب پنج بزرگراه پایتخت توانستیم تعداد کشته‌ها در این بزرگراه‌ها را چهار نفر کاهش دهیم افزود: قطعا این روند ادامه خواهد داشت و برابر تدابیر اتخاذ شده حداکثر سرعت مجاز در شمال به جنوب بزرگراه امام علی نیز همان 80 کیلومتر بر ساعت است.

منبع: ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.